Lanzarote huwelijksreisje

29 februari 2024 - Eindhoven Airport, Nederland

Omdat we dus 50 jaar getrouwd zijn dachten we dat we wel weer een reisje konden maken. En je weet dat het meestal niet bij denken alleen blijft. Dus donderdag 22 februari voor een weekje naar Lanzarote vertrokken. Na een voorspoedige reis, we vertrokken om 07.00 uur, waren we na 4 uur vliegen op het vliegveld van arrecife, daar werden we opgehaald met een bus en om 12.00 uur plaatselijke tijd op onze bestemming, Puerto del Carmen. We hebben een mooie kamer in de tuinen van het hotel hier gaan we het wel een weekje volhouden. Op zaterdag zijn we door andere gasten (Simon en Ineke) die hier twee weken zijn en ook een auto hebben gehuurd voor twee weken, uitgenodigd om mee naar playa Blanco te rijden, daar leuke markt bezocht en langs de haven gelopen. Zondag 25 februari hebben we zelf een auto gehuurd en omdat we zo goed bedacht zijn met onze bruiloft is dat een cabriolet geworden, was echt leuk we hebben de hele dag het eiland rondgereden met de kap open. Weliswaar een beetje verbrand maar ja anders wordt ik nooit een beetje bruin. Verder het hele eiland gehad (het is maar 60 km lang en 30 km breed). Allereerst naar de zout winning bij Salinas de Janubio. Daarna naar de vulkaan El Golfo ook erg indrukwekkend zie foto's. Toen dwars door het eiland wat zeer indrukwekkend was door het vulkanisch gebeuren en door de prachtige wijnvelden in de stenen muurtjes (zie ook hiervoor de foto's). Vervolgens aangekomen bij Jameos del Agua. Dit is een grot gevormd door een vulkaan en met een paar meertjes. In een van die meertjes leven hele kleine albino kreeftjes die licht geven, heel apart. Toen had ik het wel gehad. Het valt niet mee om met een oog een zwarte door lava gevormde trap af te dalen 😢. Maar we hebben het weer gered op naar de volgende bezienswaardigheid. En die ging mij iets te ver 70 trappen in het pikkedonker van weer lavasteen dat ging ik niet redden dus helaas die hebben we niet gedaan. Toen weer lekker in de auto een beetje sightseeing al met al een super dagje.

Maandag de boulevard van Puerto del Carmen gelopen tot de Mercadonna was een behoorlijk eindje, maar heel gezellig met al die terrassen en winkeltjes .

Dinsdag 27 februari hebben we een rondrit en diner in het nationale park de Timanfaya gedaan. Nou dat was een geweldige beleving, eerst een stuk naar boven tot je boven op een van de vulkanen bent, daar is een restaurant, waar we rond zonsondergang een diner gaan gebruiken. Eerst een paar truckjes met de grond rond het restaurant, ongeveer 10 cm diep kregen we wat kleine lavasteentjes in onze handen, en die waren behoorlijk warm. Toen zo'n halve meter diep een kuiltje, daar gooiden ze wat droog hout in, wat spontaan (door de hitte) begon te branden. En dan hadden ze ook nog een buis in de grond geslagen van 5 meter, nou toen ze daar water in gooiden, spoot binnen 5 seconden een grote stoom soort geiser eruit, nou spectaculair, dat is dan gewoon vlak onder je voeten.

Dan gaan ze het park in, waar je alleen met de bus in gezelschap in mag, nou fantastisch tussen en over de vulkanen gereden, nog nooit zoiets gezien. De vulkanen zijn zo'n 300 jaar geleden uitgebarsten, en nu begint er weer een beetje leven op de zwarte lava te komen. Daar zijn ze ook erg zuinig op, dus je mag er wel eventjes uit, maar niet op de lava lopen en zeker ook niet aanraken, omdat er wat schimmels op de lava aan het ontstaan zijn. Heel goed dat ze zo zuinig zijn op hun natuur.

Na een prachtige rondrit het diner in het restaurant, dat was een BBQ die gewoon met een rooster boven een opening in de vulkaan werd gebakken. Was super heet, want toen willy in het gat keek waar het rooster op lag, verbrandde hij bijna z'n wenkbrauwen.

Het was de bedoeling dat we hier een prachtige zonsondergang zouden hebben tussen twee vulkanen, maar helaas teveel wolken, en weg zon. Als met al een fantastische beleving.

Woensdag nog wat inkopen gedaan en wat gelummeld, lekker in het zonnetje. Al met al leuke vakantie voor herhaling vatbaar. Donderdag een goede terugreis gehad, en in de stromende regen weer in Eindhoven aangekomen, nou toch wel lekker hoor om in februari op vakantie te gaan, dat gaan we vaker doen.

1. Irene:
    24 februari 2024
    appie en irene wensen jullie veel plezier en wel je eigen netjes gedragen alhoewel niet doen groetjes appie en irene
  2. Theo en Hanny:
    24 februari 2024
    Oh wauw! Ziet er heerlijk uit in het zonnetje. Geniet ervan samen en laat jullie maar lekker verwennen daar!😘😘
  3. Anuschka:
    27 februari 2024
    Prachtige foto's geniet ervan x
  4. Tineke en Ton:
    28 februari 2024
    Zo te lezen en te zien hebben jullie het naar je zin. Geniet van jullie laatste dag op Lanzarote en morgen een goede terugreis.
  5. Henny:
    28 februari 2024
    Nou luitjes weer een heel verhaal met hele belevenis en veel moois gezien, ja genieten moet je zeker doen maar dat doen jullie wel. De volgende reis zal ook wel in de planning staan maar een goede reis terug en tot 20 April.

Henny en Christ

Jouw reactie